zaterdag 4 januari 2014

Dag 65: Ballerina

Een tekening met veel wit vindt ik altijd moeilijk om goed uit te werken in gewoon potlood. Hoe teken je een witte tutu? Het is op de foto ook moeilijk te zien door de belichting.  Als ik meer tijd had voor de tekeningen kun je ze natuurlijk meer tot in detail uitwerken. Daarom had ik al bedacht om volgend jaar een 52 weken project te doen. Omdat je dan een hele week hebt voor een tekening en je dus meer aandacht aan de details kunt besteden. Wel is dit nu een goede oefening voor mij, omdat ik het voorheen altijd moeilijk vond om een tekening snel te maken, ik kon uren treuzelen en altijd wel iets bedenken wat nog niet goed was. Omdat ik nu elke dag een tekening op mijn blog wil zetten moet ik natuurlijk zorgen dat ik de tekening in grove lijnen af heb.

Geen opmerkingen: