vrijdag 6 december 2013

Dag 36: Kerstster


Vanmiddag heb ik eindelijk mijn kleurpotloden weer gevonden. Ik wist dat ik nog ergens een mooie doos met goede kleurpotloden had, maar ik wist dus niet meer waar. Ik kon me niet voorstellen dat ik ze weg gedaan had. Ik ben helemaal blij met spullen die ik al had. Dat is toch geweldig, ik denk dat ik maar vaker iets moet verstoppen. :) Ik heb ze meteen gebruikt voor de tekening van vandaag.



Om al een beetje in de kerstsfeer te komen heb ik vandaag een kerstster getekend. De kerstster vindt ik altijd een wonderbaarlijke plant met allerlei bladeren en stengels wat alle kanten opstaan.

De legende van de kerstster.
Een Mexicaanse legende verklaart de verbintenis van de kerstster met Kerstmis. Het arme kind Pepite, dat geen cadeau kon kopen om op kerstnacht aan Christus te geven, plukte wat onkruid in de berm van de weg en maakte er een boeket van. Het kind was verteld dat een nederige, maar liefdevolle gift aanvaardbaar was in de ogen van God. In de kerk begon het boeket te bloeien met rode en groene bloemen en de kerkelijke gemeente beschouwde dit als een kerstwonder. Vanaf dat moment werd de kerstster in Mexico ‘Flores de Noche Buena’ genoemd. Bron: http://www.almeerplant.nl/tuintips/44/poinsettia-kerstster

Je ziet wel goed het verschil tussen de verschillende kleurpotloden. Mijn eerdere tekeningen met kleurpotlood vond ik een beetje flets. De kleuren van de onderstaande tekening vindt ik mooier, deze heb ik gemaakt met de potloden van bovenstaande foto.


Geen opmerkingen: