woensdag 13 november 2013

Dag 13: Mopperkoor

Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat in Duitsland echt een Beschwerdenchor bestaat. De leden werden in een televisieprogramma geïntervieuwd. Er bestaat dus echt zoiets als een mopperkoor.
Iedereen die zich ergens over ergert mag een suggestie aandragen waar het koor dan een tekst over schrijft, je mag natuurlijk ook zelf meezingen.Veel mensen reikten ideeën aan van dingen waar ze zelf niks aan kunnen veranderen en dat kan soms inderdaad frustrerend zijn. Bijv. ouderdomsklachten (tja, wie wil je daar verantwoordelijk voor houden) of de parkeerautomaat in de stad die niet naar behoren werkt. Ze waren zelfs al voor het stadhuis en andere overheidsgebouwen gaan zingen om hun verhaal kwijt te kunnen.
Dat lijkt me nou echt goed om je frustraties te verwerken en goed voor je humeur, want hoe kun je nu zingen en tegelijkertijd chagrijnig zijn?

In elk geval toen ik daar zo over nadacht moest ik natuurlijk aan deze twee heren denken.

Mopperkoor

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Haha, het moet een hele vrolijke ervaring zijn om zo'n mopperkoor eens in het echt te zien.

tanjah76 zei

Ja, lijkt me leuk. Positief ventileren haha.

tanjah76 zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.