vrijdag 8 november 2013

Dag 8: Een mee-eter


Regelmatig hebben we dieren in onze tuin die geen verblijfsvergunning hebben, maar hier toch schijnen te wonen. Zo lang als ze buiten blijven hanteren we een gedoogbeleid.
Regelmatig scharrelen er allerlei andere vogels tussen de kippen die een graantje meepikken. En voor zo'n muisje is de stal natuurlijk het paradijs, een buffet met drie soorten dierenvoer op een rij. Angstvallig hou ik altijd de voertonnen goed dicht, stel je voor dat de muis per ongeluk in de ton terecht komt en er net uit springt als je voer wilt pakken. 
Ik vind dat ook wel gezellig zo'n klein beestje wat af en toe langs flitst. Supersnel en dan vlug ergens in een gaatje of een holletje.
Heb je zo'n muisje al eens goed bekeken? Ze zien er heel schattig uit met die kraaloogjes.



Een mee-eter

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zolang je ze buitenshuis tegen komt zijn ze best schattig. Die keer dat ik er in mijn studie tijd eentje onder mijn bed tegen kwam vond ik een stuk minder. EN de kraaloogjes zijn echt goed gelukt!

tanjah76 zei

Onder mijn bed zou ik ze ook niet graag tegenkomen.