dinsdag 5 november 2013

Dag 5: Het einde van de wereld.

Nee, ik ben niet plotseling bekeerd. Maar ik vraag me wel af hoe dat nou eigenlijk ging toen ze ontdekten dat de wereld niet plat maar rond is. Wilde iemand naar het einde van de wereld lopen maar kon het niet vinden? Of heeft hij zo lang gelopen totdat hij opeens weer bij zijn eigen buren langs kwam.




Als je de wereld rond zou lopen hoe lang zou dat duren? Loop je dan het beste van Oost naar West of beter van Noord naar Zuid? Dan moet je wel veel kleren meenemen. Misschien langs de evenaar? 
Hoe bereken je zo'n route, het beste niet over de Himalaya of de Mount Everest lijkt me. 
De wereld rond in 80 dagen dat gaat me niet lukken, zeker niet met mijn tempo :) .

Mijn inwendig kompas is sowieso genetisch gemanipuleerd (lees kapot bij geboorte). Dus ik denk dat ik maar beter thuis blijf. Het wereldreizen laat ik aan anderen over. 

Oost West thuis best 


Geen opmerkingen: