maandag 4 november 2013

Eindelijk een egeltje in onze tuin.


Ik heb er altijd van gedroomd om een huis met een tuin te hebben waar veel dieren zich thuis zouden voelen. Sinds enkele jaren hebben we ons droomhuis met een grote tuin en veel bomen. Al die tijd wacht ik al op de verschijning van een eekhoorntje of een egel. Wel zitten er altijd veel vogels in onze tuin, die ons verblijden met hun gezang en hun bezigheden. Ik beleef er veel plezier aan om te kijken wat er allemaal in de tuin gebeurt. We hebben elk jaar veel vogelvoer ophangen waar de koolmeesjes dankbaar gebruik van maken. Roodborstjes, eksters, koolmeesjes, een Vlaamse gaai, Turkse duiven en een leger musjes maken dankbaar gebruik van onze gastvrijheid. De mussen hopsen zelfs vrolijk tussen onze cavia's en konijn door om ook een graantje van het voer mee te pikken.

Afgelopen zaterdag is het dan eindelijk gebeurt, een egel in de tuin. We kwamen net met de auto de oprit op en zagen gelukkig op tijd het egeltje in het licht van de auto zitten. Ik had nooit gedacht dat die beestjes zo hard kunnen lopen. Het was een vluchtige ontmoeting maar ik weet het nu zeker, er zit een egel in onze tuin.



Onze langverwachte gast
dag 4 van het 365 dagen project

Geen opmerkingen: